Til tross for låste dører hos oss ønsker vi å tilby mulighet for utlån av bøker!
Vi åpner derfor opp for takeaway-bibliotek. Bruk ditt lånekort og din pinkode for å logge deg inn på arendalbibliotek.no; gå til «Mappa mi», eller bruk appen Bibliofil. Her kan du både søke og holde av bøker.

Du kan også ringe på tlf.: 37 01 39 16 eller 37 01 39 19 mellom kl. 11.00-14.00, mandag til fredag.

Når vi har mottatt din bestilling gjør vi klar bøkene.
Bøkene må hentes i tidsrommet 11.00-14.00
Ring oss når du er her, se oppslag på døren.

Av hensyn til smittevern vil bøkene bli levert deg på utsiden av inngangsdøren.
Bøker du allerede har lånt, eller kommer til å låne, beholder du hjemme inntil videre! Dette for å unngå smittefaren mest mulig. Det vil ikke påløpe purregebyrer i denne perioden. Vi har utvidet lånetiden på alle nye og eksisterende lån frem til 1. juni.

Det er dessverre ikke mulig å fjernlåne bøker fra andre bibliotek i denne perioden.
Det er altså kun bøker som er fysisk inne på Arendal bibliotek per i dag som kan bestilles via denne ordningen.

Det vil også kunne komme andre «spesialtilbud» i tiden framover, så følg oss på  facebook og følg med på våre nettsider for mer informasjon.
Ordningen forutsetter at vi ikke får en situasjon der vi ikke kan bemanne tjenesten.
Biblioteket er foreløpig stengt tom 26. mars.

Les en god bok, og ta ellers godt vare på hverandre!