Arendal bibliotek har drevet med lesekampanje hver sommer siden 2010. I år har vi blitt med på en nasjonal kampanje for å gjøre lesing enda litt morsommere. Fra 1. juni til 31. august kan de som går i 1. til 7.klasse
delta på Sommerles 2018, sammen med barn fra over 370 andre kommuner i landet!

Årets Sommerles er en nettbasert lesekampanje. Det vil si at barna/dere lager en egen profil, registrerer bøker, får lesetips, løser oppgaver og følger med på hva vennene deres leser. Alt på nettsiden sommerles.no. Her får barna også tilgang til en superspennende fortelling, skrevet av forfatter Mari Moen Holsve. Kampanjen er laget for å motivere barn til å finne leseglede. Sjekk ut sommerles.no for mer info.

For hver bok barna leser og registrerer på sommerles.no, får de XP (poeng) og går etterhvert opp i level. Sommerles er for alle, uansett hvor fort eller sakte man leser. Deltakerne konkurrerer nemlig først og fremst med seg selv. De kan velge å lese vanlige bøker, e-bøker, lydbøker, tegneseriebøker, eller de kan bli lest for. All lesing teller og gir dem poeng.
Og selvsagt har vi premier! De kan få kule digitale trofeer til profilen på nettsiden sin, og premier som de henter på biblioteket.

Se mer om sommerles!

Sommerles 2018 – Mari ønsker velkommen!