Tirsdag 28. februar kl. 19.00: Abida Raja i samtale med Håkon F. Høydal. DETTE ARRANGEMENTET ER FULLT I ARENDAL, MEN KAN SEES PÅ STRØMMING I BIBLIOTEKET I GRIMSTAD, LILLESAND, RISØR, TVEDESTRAND OG VALLE.
Fjorårets modigste bok! Historien til Abida Raja er engasjerende, spennende og imponerende ærlig om en frihetskamp bare de færreste ville ha klart, skriver VG i sin anmeldelse 6. september 2022. På 1980-tallet vokste Abida Raja opp midt i Oslo sentrum. Hun gikk på norsk skole, var norsk statsborger, men levde i en pakistansk familie og kjente ingen. Som storesøster i en av Norges mest kjente norsk-pakistanske familier har hun vært taus om livet som barn, ungdom og voksen. Nå våger hun endelig å fortelle. I «Frihetens øyeblikk» fortelles historien om løsrivelsen fra foreldrene og ektemannen hun ble giftet bort til. Det er fortellingen om en mor som flykter med de fire barna sine – uten utdanning, et sted å bo eller egen bankkonto – og forsøker å skape sitt eget liv. Boksalg og signering.
Arrangementet er støttet av Nasjonalbiblioteket og Agder fylkeskommune.
Gratisbilletter kan holdes av her. Begrenset antall plasser.
Inngangspartiet.

Arrangementet foregår i Arendal bibliotek og blir strømmet til bibliotekene i Risør, Tvedestrand, Grimstad, Lillesand og Valle. Arrangementet er en del av prosjektet “Direkte fra Agderbibliotekene».

Hopp rett ned til innholdet
Malcare WordPress Security