i samtale med Birger Emanuelsen

Naturen er for mange et sted å søke tilflukt. Et sted å flykte til når hverdagen blir for travel, kravene for store, eller når en møter utmattelse eller sorg.

I Benedicte Meyer Kronebergs nyeste roman, La Alveberget leve, møter vi Hildur som nylig har mistet mannen sin i en ulykke. Tapet kaster om på hele hennes syn på hvordan hun har levd livet sitt. Noe må skje, men hva? Hun reiser på hytta for å få fred til å sørge, men det skal vise seg vanskeligere enn antatt. Stadig er der forstyrrelser, både fra familie og venner hjemme i Oslo som vil at hun skal komme tilbake, og fra lokalbefolkningen som ønsker at hun skal ta stilling til en hytteutbygging som skal i gang i nærområdet. Først etter et fall i skogen, begynner hun å ane veien videre. La Alveberget leve! er en roman om sorg og tap, om vårt forhold til naturen og om hytteutbygging, med en forfriskende svart humor. På Arendal bibliotek møter Benedicte Meyer Kroneberg forfatterkollega Birger Emanuelsen til samtale om naturens betydning for våre liv, hva som får oss til å flykte, og hvorfor vi søker tilflukt i naturen.

Arrangementet er støttet av Fritt Ord.
Arr: Forfattersentrum og Arendal bibliotek

Gratisbilletter kan holdes av her

Scenen