Søndag 11. februar på Arendal kulturhus kan du oppleve Agder Nye Teaters spennende sceneversjon av «Hvem drepte faren min», en nyskrevet, eksplosiv monolog av Edouard Louis. I forestillingen blandes teater og dans, og på scenen møter publikum skuespiller Olav Waastad fra Nationaltheatret, som i 2022 ble kåret til årets beste mannlige skuespiller av Heddajuryen. Han samarbeider med den Arendals-bosatte regissøren Magnus Sparsaas, danseren Charlott Utzig og Agder Nye Teater i denne brennaktuelle oppsetningen.
Far og sønn har mistet kontakten på grunn av sønnens legning. Nå vil sønnen gjøre det han kan for å forstå og forsvare sin far. Stykket handler blant annet om klasseforskjeller og de mekanismene i samfunnet som skaper mindreverd og utslitte kropper.

I denne teatersamtalen møter du skuespillerne Olav Waastad, danser Charlott Utzig og regissør Magnus SparsaasKaisa Hansen-Suckow som har skrevet boka «Oss mot verden: en historie om å være fattig» deltar også i samtalen.
Samtaleleder: Kristine Norberg.
Du kan vinne billetter til forestillingen i Arendal kulturhus 11. februar.

Gratisbilletter til teatersamtalen kan holdes av her

Scenen

Plakat i farger sort og hvitt. Det vises litt forskjellige ting som piller, et menneske, ryggrad, boks av drikke, sigarett osv.
Plakat av teaterforestillingen «Hvem drepte faren min?»